האם אני מנהל ארגון רציני או שאני גננת?

האם אני מנהל ארגון רציני או שאני גננת? אדוה פאר - אחרת - ייעוץ ארגוני

 

אם רינה ממחלקת כוח אדם מסוכסכת עם בינה ממשאבי אנוש, ולייבל'ה מהלוגיסטיקה חושב שמנדל'ה מהנהלת חשבונות הוא סתם 'משיגינער'…

ובמקום לנהל ארגון רציני, יש לך הרגשה לפעמים שאתה מנהל פעוטון, כנראה שהגיע הזמן לשים את כל מה שחשבת על ניהול בצד ולמצוא דרך יעילה יותר.

 

העובדים שלך פועלים זה לצד זה שעות ארוכות מדי יום, משך חודשים ושנים. רק טבעי שיתגלעו ביניהם חילוקי דעות וסכסוכים. מה גם, שבעבודה בניגוד למקומות אחרים, קיים אלמנט התחרותיות והצורך להשביע את רצון הממונים, מה שמגביר את המתח ויוצר כר פורה לאינטריגות ומחלוקות.

 

אם עד היום העדפת להעלים עין מהמתרחש, בתקווה שזה יעבור או ייפתר מעצמו, הרי שזה לא בדיוק עובד בשטח. המרירות מצטברת, התרעומת גוברת ועד מהרה האווירה בארגון נעכרת ומשם המרחק לפגיעה במורל הצוות וכמובן באיכות העבודה, קטן מאד.

 

היום אני רוצה להעניק לך מספר המלצות, שיסייעו לך לצמצם את מספר המחלוקות ולהשרות תחושת שלום ואחווה בצוות.

 

זה הקטן גדול יהיה!

 

מסתבר שהדרך היעילה ביותר לחסל מחלוקת, היא פשוט לעצור אותה כשהיא קטנה. ככה זה, אש המחלוקת מתלקחת והופכת לשריפה שקשה מאד לכבות. לכן, אם נודע לך על סכסוך בין העובדים, על קונפליקט קולני או כל סוג של מחלוקת, שנס מותניים, כנס לנעליו של אהרון הכהן והיה אוהב שלום ורודף שלום.

 

מצא זמן לשיחה בארבע עיניים עם כל אחד מהניצים ותן להם אפשרות לוונטילציה. פעמים רבות, עצם היכולת לשחרר לחץ, יוצרת כר נוח ומפויס יותר לשלום.

הזהר מלקבוע עמדה ודאג להקשיב לשני הצדדים ללא ביקורת. גם אם אתה נוטה לאחת הדעות, זכור כי מטרתך בראש ובראשונה לגשר בין הצדדים ולחזור למצב של שקט והרמוניה.

נכון, זה דורש ממך להיות דיפלומט ולהדוף באלגנטיות כל ניסיון של אחד הצדדים לגרור גם אותך לוויכוח, אבל זה משתלם!

 

שינויים בארגון כקטליזטור לסכסוכים

 

פעמים רבות, ניסיון להתחיל מהלך של שינוי בארגון, עשוי לעורר 'דובים מרבצם' ולגרום לעליה בסף הוויכוחים, לחוסר סבלנות וסובלנות, לפירוש פסימי של המציאות ולהתלקחות מוגברת של מחלוקות.

 

לעיתים העובד נצרך לרכוש מיומנויות חדשות, לפעמים הוא צריך להכיל תפיסות שלא עולות בקנה אחד עם האמונות שלו, ועוד. כל מצב של חוסר וודאות ואי בהירות, מערערים את בטחונו העצמי והופכים אותו לדרוך ורגיש יותר מהרגיל, כשמבחינתו כל שינוי טומן בחובו סוג של איום על ה'מעמד' שלו בחברה, מה שגורם לו להגיב במתח ובחרדה.

 

לכן, יש להיערך לכך מראש ובמקביל להחלת השינוי, יש להשקיע בחיזוק ביטחונם העצמי של העובדים ובמקום המובטח להם בעסק. ככל שהמעמד בס"ד כל הזכויות שמורות 3 שלהם יהיה בטוח יותר, כך ירתמו להחלת השינוי בקלות רבה יותר ועם מינימום מחלוקות. אז מה באמת עושים ומהי דרך האמצע, זו שיוצרת חיבור בינך לאנשי הצוות ויחד עם זאת משאירה לך את המילה האחרונה?

 

תקשורת ארגונית – הדרך היחידה לשמור על אווירה טובה בצוות!

תקשורת ארגונית נכונה, כשמה כן היא – ת ק ש ו ר ת: בין בוס לכפיפים, בין עמית לעמית וכמובן – בין אדם לחברו. חברות יכולות להשקיע עד מחר בטכנולוגיה משוכללת ותנאי העסקה מעולים, אבל ללא תקשורת הולמת בין אנשי הצוות (גם אם על פניו ייראה ש'עסקים כרגיל') המתחים הגואים מתחת לפני השטח, הסכסוכים הפנימיים, האינטריגות והמחלוקות, יהרסו כל חלקה טובה ובסופו של יום העסק ייתקע ולא יזוז.

 

רק תקשורת הולמת ומכבדת, המאפשרת מצד אחד מקום בטוח לכל כפיף להביע את דעתו באופן תרבותי, ומצד שני להציב גבולות ברורים ולא לאפשר שום סוג של השתלחות מילולית, תעניק לארגון את החוסן האמיתי שלו המתבסס על קשר אנושי בין אדם לחברו.

 

אם אתה מרגיש שהאווירה עכורה, מאבקי הכוח רק הולכים ומתרבים וחסרים לך כלים להחלת תקשורת הולמת ומכבדת, זה בדיוק הזמן להיעזר באיש מקצוע וללמוד ממנו את רזי התקשורת הארגונית.

 

קשה לך אי שם בצמרת? חווה בדידות? מסתבך עם 'פוליטיקות'? תוהה איך לנהוג במצבים מסוימים?

 

אני מזמינה אותך לשלוח אלי מייל עם השאלה שמעסיקה אותך, אשמח לענות לך ולפרסם אותה (בעילום שם כמובן) לתועלת הקוראים.

 

לשגשוג הניהול המעולה שלך!

אדווה פאר

"אחרת"- מנכ"ל ובעלים